W wielu przypadkach producenci samochodów dostawczych określają możliwość montowania wind o maksymalnej ładowności 500 kg. Gdy jest potrzebna większa ładowność konieczne jest zamontowanie dodatkowych podpór rozkładanych na czas pracy windy.
Trzeba mieć też świadomość tego, że masa (ciężar) zamontowanej windy zmniejszy ładowność samochodu.
Winda załadowcza powinna uwzględniać sposób montażu do danego samochodu. Przy samochodach z ramą wykonaną z ceowników sprawa jest prosta gdyż windy montuje się przy pomocy dwóch płetw stalowych. Są one na wyposażeniu windy. Taka winda może być zamontowana do samochodu dostawczego i do ciężarowego.
Problem powstaje w samochodach dostawczych gdy rama wykonana jest z kształtowych blach czyli rama jest tzw. kapeluszowa. W tym przypadku trzeba kupić windę dedykowaną (dopasowaną) do konkretnej marki i typu samochodu.
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości to dobór windy i jej montaż lepiej powierzyć fachowcom, żeby nie okazało się że kupiona winda nie może być zamontowana na posiadanym samochodzie.
W każdym przypadku montowania windy do samochodu należy wykonać obliczenia statyki pojazdu i otrzymać potwierdzenie prawidłowości zamontowania. Statyka powie nam czy np auto po zamontowaniu wybranej windy i obciążeniu jej nie utraci przyczepności przednich kół albo czy nie będzie przeciążona tylna oś.
Jest to też niezbędne do odbioru UDT i dopuszczenia pojazdu do użytkowania.